Morgon stund en tid i ensamhet..

Faktum är att jag verkligen njuter. Tiden med mig själv, är kort och sällsynt. Så jag njuter verkligen i tystnaden. Desstuom har nog kaffet aldrig smakat såå gott som det gjorde idag.
Och trotts en motsträvig gårdag, känns det som att jag lyckades få det mesta att vända. Försäkringsbolaget har lovat att gå in och betala Daniels terapi. Han behöver konjuktiv beteende terapi. Detta är han dessutom i behov av omgående men inom vården är det idag ett års väntetid. Om man har lite tur så kan man få lite förtur och få ner tiden till ett halvår.
Iallafall har vårt försäkringsbolag valt att gå in och ge Daniel möjligheten att få gå privat, och han får 10 besök betalt. Vilket kanske inte låter mycket för denna värld. MEN det är i stort sätt full vård. Man ger inte mycket mer än 10 behandligar. Det är dessutom jätte dyrt, så jag känner mig så lyckligt lottad. Och troligtvis kommer han att börja i nästa vecka.!!!
HAns ny a medeciner verkar vara segstartade så jag tror att detta kan ha stärkt honom lite, då jag tror att han många gånger känner att det är hopplöst. Och jag hoppas att han förstår att han har alla möjligheter att bli frisk. Dessutom har han fått tiden på sin sida eftersom han nu kan börja privat.
Jag önksar så att han ska få börja må bättre så han får möjligheten att börja leva igen och möjligheten att känna sig levande!
XOXO
Glidarmamman



Kommentarer
Ida

Försäkringsbolag är inte alltid omöjliga. Skönt att det ändå går åt rätt håll, tänker på er ska ni veta. Hoppas din dag blir bra! Kram

2011-08-31 @ 08:37:00 | http://kevlarsoul.gone.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback