Goder afton mitt..

Nu är det kväll igen!
Och vilken dag det har varit!
Känns som om jag har uträttat stordåd. Men inte riktigt..
Dock har min 3 åriga dotter rymt idag..
Hon rymde till pappa iförd vinterskor, en förliten fleece tröja en mössa på trekvart.
Med sig hade hon sin gula fjällräven väska innehållande 3 böcker.
Hon lyckades smita utan att jag märkte det, låst upp ytterdörren och allt.
Gissa om hennes mamma var orolig, och livrädd.
Var ute och ropade på henne, och tillslut gock ja in och tittade igen och så ut.. När jag kommer ut står en uppgiven och kall Siri och gråter på uppfarten.
Har nog aldrig älskat henne så mycket som då!
När jag frågade vad hon hade gjort svarade hon.
- jag rymde som Pippi, jag skulle rymma till min pappa.
-oj svarade jag, var du ända borta hos pappa?
- vet inte men, jag gick inte dit, för han blir ju arg om jag kommer, så jag gick hem.
Lilla skruttan. Hon berättade att hon även hade packat böcker för pappa har inga böcker..
Sen sa hon jag fryser mamma får jag sitta i ditt knä?
kan vi läsa en bok med då?
*ler*
Min fina fina Siri!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback