Bland spökkatter och svart myror!

Dagen har varit händelserik vill jag lova! Siri vaknade inatt och surrade om en katt. Jag lade inte så mycket tanke vid det. Sedan berättade hon för sin pappa att hon har en spökkatt på övervåningen. Daniel skrattade lite åt det och sedan brydde vi oss inte om det något mer då jag är lite sådär till att uppmuntra detta med spöken.
Eftersom det är lätt att de blir mörkrädda. Så var jag och hämtade på dagis och då frågar fröken om vi har skaffat katt.
För det säger Siri. Att vi har en spökkatt..
Jag ville mest dö..
Hela dagen har hon pratat om sin katt.
Den sov hos henne i natt. Och när vi åt kvällsmat så gick den på Hugos (grannpojkens) hustak. I kväll när hon skulle sova sa hon godnatt till den och hävdade att den satt på fönsterbrädan och väntade på att hon skulle sova..
Ja vi tror att dottern har skaffat sig en låtsas kompis.
Till irritationen för dagen...
Jag glömde vårt torkställ ute igår och kom på det i kväll.. Tror ni inte att svartmyrorna har beslagtagit det och byggt ett bo i tvättställningen. Det upptäckte jag självklart när jag har lyft in ställningen och det kryllade av myror i vardagsrummet.. Damit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback