Lördag!

Friden har intagit familjen H:s hem.
Det luktar av doftljusen och jag är nöjd och lycklig ända in i själen.
Vi har haft en mysig dag, bara vi. Och idag börjar man se glimtar av livet som väntar. Likt en saga känns det som!
Det känns sagolikt om dagar kunde vara som dessa. Där alla är glada och harmoniska. Det var så himla länge sen.
Igår var vi och firade midsommar hos min mormor och morfar!
Det var mysigt, trotts halvgnälliga barn.
Idag har vi tagit det lugnt. Jag fick sovmorgon fram till stax efter åtta. Sedan var barnen ute och lekte och jag städade. Luchen blev det pannkakor och allt vad det innebär.
Barnen var så lyckliga, vi drabbades alla av pannkakskoma och sov bort två timmar och det var fantasitskt skönt. Annars har det lekts och vi har myst hela dagen. Välbehövligt.
Vi hade lördagsmys och sedan somnade de gott i sina sängar.
Mannen och jag har umgåtts en stund, men nu sover även han.
Så nu är det jag och mina jag som får umgås!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback