Sjukdoms tider!

Siri:
- mamma, mamma. Ninan har ont i rumpan.. (låter orolig)
jag
- oj vad har hänt då?
Siri
- hon åt ost!
Jag
-men oj då det var inte bra!!
Siri
- nä mamma hon tåååle inte MJÖLK!
( Siri har mjölk allergi)
jag
- oj det är ju ite bra.
Siri
- nä jag tror hon får gå och sova nu.
Siri lägger sin snutte kanin i sängen bäddar ner den. Sätter sig på syntpallen och säger
- mamma jag sjunger lite på henne..
Jag
- ja gör det.
Siri
- åh...
Jag
- vad har hänt?
Siri
- hon har fått på febern.
jag
- oj har hon, vart då?
hon visar stolt upp vid öronen.
Jag föreslår en alvedon sup.
Men ninan vill inte ha för då gör det mer ont i rumpan...
Hon hoppar ner från pallen hämtar en napp. Men det hjälper inte.
Siri
-mamma jag tror hon får leka lite.
jag
- ja det kan vara en bra ide.
Hon sätter ninan på syntpallen och de ska spela musik. Ninan trillar av. OCH slår sig. Vi fick hämta plåster och göra välling.
Det sista Siri säger är att Ninan måste med till Dagis för man kan inte vara hemma själv och vara sjuk..
Sjukdoms tider är hårda tider <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback