insikt!

Att komma till insikt över hur livet är, har varit och kommer vara. Det kan vara bra skrämmande. Jag försöker se på det med lugn. Den där sidan som jag iallafall hade innan.
Men jag är livrädd för att misslyckas, livrädd för att alla pekfingrar som jag fått den senaste tiden skall få rätt.
Inget tvivel om saken, jag är en trött mamma just nu. Jag behöver en get a way. Samla energi, lust och villja. JA då tror jag att det kommer lösa sig. Men om jag inte löser det....
Misslyckandena står och knackar runt hörnet.
Snön singlar utanför fönstret.
Jag saknar pappa, har inte varit på kyrkogården på evigheter. Där vilar friden och jag kan tänka fritt. Konstigt att saknade fortfarande är lika stor som innan. Kanske inte lika smärtsam men definitivt lika stor. Om inte kanske större. Att ha någon att fråga om råd, att luta sig emot när alla ska se till att ens värld stormar.
Åh andra sidan är det alltid lätt att sakna det man aldrig hade. Man lär sig att aldrig ta något för givet. Att vara likt en maskros som spirar upp ur asfalten om sommaren suger!

 

Vem väljer en maskros när det finns tusen vackra rosor?

Det är bara en insikt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback