i en värld blandad med Sean banan och Markoolio!

I bakdoft och vattkoppor!
 
ja det är ungefär så min tillvaro just nu ser ut!
 
Att slängas in i en värld som helt plötsligt innehöll en 4 åring med många stora tankar, och att helt plötsligt insåg vi alla att den minsta bara var 2.5. Hon fick helt plötsligt behov av att bara vara liten.
Men det är nyttigt att slungas in i det. Även om allt känns ovanligt.
 
Siri är en så otroligt klok tjej. Vi märker hur hon går och tänker, funderar, klurar. Sedan kommer hon och berättar vad hon har kommit fram till. Mycket är jämförelser med andra. Hur andra familjer ser ut. Hur andra är.
I bland gör det lite ont, när de stora frågorna kräver svar. Helst när man känner att hon är för liten för det politiskt korrekta svaret.
Man får helt enkelt göra svaret överkommliga!
 
Visst kan man se att saker har saknats hos henne. Men jag vet samtidigt att det inte är något jag rår för. Det är ändå en lättnad. Samtidigt vet jag att hennes lilla syster inte behöver ha det likadant. Men även att deras behov av trygghet och närhet numera är komplett.
 
Samtidigt har båda barnen kommit till ro, de börjar kännas trygga och glada.
Det värmer i mitt mammahjärta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback